26 Haziran 2007 Salı

Ters Işığın Cazibesi

*Canon EOS 20D; 1/60 sec; f/13; 70 mm; ISO 100
'Nazarlık Satan Harranlı Kızlar'
Sene 2005, Eylül ayı, mekan Harran. Gerçekten fotoğraf çekmek isteyen fotoğrafçılar için yapılmış bir İfsak Güneydoğu Gezisi'nde (sonradan 'Gönüldoğu Gezisi' olarak lanse edilen) çektiğim bu fotoğrafı geçen Pazar melontheroad Time Out dergisine bakarken buldu. O benim fotoğrafım olduğunu iddia etse de ben halen başkası da aynı anda aynı kareyi çekmiş olabileceği için tam emin olamıyorum. Aynı fotoğraf, İfsak'ın düzenlemiş olduğu Çocuk konulu fotoğraf yarışmasında fotoğraftaki çocukların sayısı çift olduğu için finale kalmasına rağmen dereceye giremedi. Çoğu şeyin tersi makbul olmasa da, bu karede ters ışık her şeye rağmen içime sindi.
a
a
*Canon EOS 5D; 1/8000 sec; f/5.7; 62 mm; ISO 100
'Balık Tutan Teyze'
Balık tutan erkek fotoğrafı çok görmüşüzdür. Ancak Kerpe sahillerinde gezerken gördüğüm balık tutan bu teyze güzel bir tezat oluşturuyordu. Rastgele teyze! Bu fotoğraf da bana rastgeldi...

4 yorum:

Herbert dedi ki...

Blogun hayırlı olsun. Fotoğraflar şahane, yalnız aklıma bi şey takıldı, cehaletimi mazur görürsen sorayım. çift sayıda çocuk olunca niye vermiyorlar ödülü.

MOS dedi ki...

kompozisyon ile ilgili bir konu,tek sayıları göz daha estetik algıladığı için

Restless Librarian dedi ki...

MOS efendi, size toplumsal sorumluluğum gereği mecburen gıcık gitsem de fotoğraflarınıza bir kulp takamadım...
"Fotoğrafçının kişiye karşı duruşu portlerinden belli olurmuş" diye işkebeden sallayarak -eğer uygunsa- büst çalışmalarınızı merakla beklediğimi iletir; "Dört" sayısının estetik olmadığı gerçeğini suratıma tokat gibi indirdiğiniz için ayrıca teşekkür ederim.

MOS dedi ki...

Sallasa da bir yerden duymuş yada okumuş olsa Restless Librarian'ın dediklerine katılmamak mümkün değil. Restless Librarian'a cevap olsun diye değil ancak insana bakışımı yansıtmak için bir kaç portremi yayınlamaya karar verdim. "Dört" sayısının estetik olup olmadığı meselesine gelir isek, benim "dört" ile bir alıp veremediğim yok konu "tek" mi "çift" mi konusu aslında. Fotoğraf çok yeni bir sanat olmasına karşın (1 asırcık)fotoğrafta kompozisyonun kökenini resimden, geçmişi insanlık tarihine eşit bir sanattan gelmektedir. İlgilenenlere bu konuda birkaç kitap önerebilirim.